Posted on

Presentreklam som ger tillbaka investeringen

Vi har nyligen investerat i profilreklam, vi investerar i papperspåsar eftersom våra kunder tar en del broschyrer med sig. Frågan är vad lyxiga papperspåsar tillför? En kortvarig känsla av lyx? Direkt när jag kommer hem så åker de ner i papperspåsen. Mycket bättre att investera i en dyrare tygpåse. Om min kund använder tygpåsen kommer det generera i fler visningar än en papperspåse och då kan investeringen räknas tillbaka i fler kunder.  Så här kommer några av mina tips på hur Ni kan tänka när Ni ska köpa in presentreklam och profilreklam till ert företag.

tygkassen
Tygkassen fr 18 kr – profilmaterial från www.presentreklam.nu

Hur ska man tänka när man ska investera i presentreklam / profilreklam?

1. Funktion. Fundera på vem som är din kund eller hur din kund kommer i kontakt med dig. Pennor tycker jag fortfarande är det klart bästa profilmaterialet. Alla behöver pennor, även om man har dem i överflöd, så står man ofta utan när man verkligen behöver dem. Paraplyn är också en tipp topp presentreklam. Investera gärna i ett paraplyställ och ställ ut paraplyn, låt era medarbetare använda dem när de ska ut på ärenden eller ta en lunch på stan.

2. Synas! Du måste synas. Använd starka färger eller gör något annorlunda, kreativt och uppfinningsrikt. Istället för vanliga pennor, testa UV-färgade pennor eller ergonomiska pennor. Ditt profilmaterial ska vara så bra att folk kommer använda det om och om igen. Samt visa för andra. Under juletider, så kan man alltid dekorera sin byggnad med ljusslingor. Varför inte skriva ett budskap i ljusslingorna?

dextro-stick-47
Gör som Telia och använd humor i din marknadsföring. Bild från www.profilprodukter.nu.

3. Bestå. Ett paraply eller penna består. En papperspåse åker i soporna, så även godis med din reklam på.  Fundera på vilka produkter ni kan ha användning av. Skickar du mycket information via USB eller har alla era anställda en stor bunt med nycklar, ja då är det ju en självklarhet med nyckelband och USB-stickor.

4. Humor. Använd humor i er reklam. Telia har använt energikickar med Dextroenergy. Jobbar du på en skola, ge era elever en energikick.Dessa kostar fr 14 kr st från presentreklam.nu

 

Bilreklam är att rekommendera

En annan sorts reklam som jag kan rekommendera är bilreklam. Att sätta rekalm på bilen skapar lokalt varumärke. Om du är ett nationellt företag ingå i en bilpool och se till att synas på olika platser i Sverige. Varöfr inte sponsra en buss till utflykter till en badsjö? Och trycka upp reklam på bussen?