Posted on

Chattverktyg som komplement till kundsupport till hemsidor

Chattverktyg LiveAgent är en kundchatt som du kan använda i realtid.

Man behöver inte gå längre än till sig själv, visst är det smart med kundtjänst i realtid. Det är en otroligt bra möjlighet för er att snabbt få kommunikation med era kunder. Fördelen är att om man är några stycken på kontoret kan man gärna chatta med besökarna. Då är det lätt att turas om. Men även du som är enmansföretagare kan ha en chatt. Såg en sida som sålde inredning, som var enmansföretagare som hade en bild på företagaren men en text, ”Chatta med mig, är jag grön är jag online”. Personligt och roligt, tycker jag.

Så här säger LiveAgent själva om deras statistik kring att använda en livechatt
68% av kunderna använder livechat
63% återkommande kunder på grund av livechat
23% Genomsnittlig ökad konvertering

Bästa av allt är att du kan prova alla funktioner i 14 dagar och se om tjänsterna passar er.