Posted on

Vad är ett slagkraftigt budskap och hur når man fram med sina budskap?

Först och främst är det viktigt att omge sig av kreativa människor. Det finns väldigt många tryckerier men alla är inte alls lika kreativa. Att ha ett tryckeri och köra på som man alltid har gjort, tryck på banderoll, tryck på t-shirt tryck på kapsylöppnare. Ja, så som det alltid funnits. Att gå i gamla hjulspår leder inte till något nytt. Med största säkerhet är att om du gör likadant som du alltid har gjort så kommer du garanterat att få samma resultat. MEN om du tänker nytt, om du tänker på vem som ska ha ditt profilmaterial, din affisch eller liknande, med målgruppen i fokus då har du större chans att lyckas med ditt resultat. Tänk nytt, tänk stort och tänk trend. Så kan du lyckats nå ut till fler med ditt budskap.

När du väljer företag inom profilmaterial och reklam. Tänk på vilka du samarbetar med, i den branschen får man inte vara trött och rädd för nytänkande.

Ett exempel på en väldigt bra profilprodukt just nu är reflexer, isskrapor och paraplyer. Saker som folk gärna tar emot gratis och som används år efter år. Men syns ditt varumärke tydligt på dessa och hur många når ditt företag med dessa profilprodukter. Reflexer står för att du är rädd om människors hälsa, men når oftast bara personen som använder den. Isskrapor likaså. På en isskrapa kan du trycka ett större budskap och båda dessa profilprodukter gör att du successivt påminner personen om ditt företag. Däremot paraplyer syns på håll, syns när de används. De når ut till en större massa – dvs om de används.

Tips på hur du når ut med ett slafkraftigt budskap!

1. Tänk röd tråd

Se till att budskapet genomsyras överallt. På era arbetskläder, på era brevkuvert, på er hemsida, på er sponsring. Överallt ska ni ta med eller arbeta för ert budskap.

2. Uppmärksamma

Uppmärksamma personal, leverantörer eller allmänhet kring ert budskap. instifta en dag som bara handlar om er budskap eller hugg på en samhällstrend.

3. Ta hjälp av media

Var inte rädda för att berätta om er profilering eller budskap. Ta gärna hjälp av media och ta fram scoop för att visa vad ni gör. På mindre orter eller facktidningar är det lättare att synas.

Denna artikeln är sponsrad av SMscreen som är ett tryckeri i Örebro. Kolla gärna på deras utbud av profilmaterial.